Znak DOBRY POMYSL pion RGBFundacja Centrum Innowacji FIRE, Fundacja Zaawansowanych Technologii oraz Investin sp. z o.o., wchodzące w skład Konsorcjum realizującego Pilotaż Programu Dobry Pomysł zapraszają do składania wniosków o wpis do wykazu kandydatów na ekspertów branżowych z zakresu Krajowych Inteligentnych Specjalizacji do oceny pomysłów zgłoszonych w ramach Programu Dobry Pomysł.


Wybrani eksperci będą świadczyli usługi w zakresie:
1.    oceny merytorycznej pomysłów zgłaszanych przez indywidualnych innowatorów w ramach Programu Dobry Pomysł,
2.    przygotowania pisemnego uzasadnienia przeprowadzonej oceny,
3.    rozpatrzenia ewentualnych odwołań od wyników oceny merytorycznej.

Kandydat na eksperta, który pozytywnie przejdzie proces naboru, zostanie przypisany do dziedziny z zakresu Krajowych Inteligentnych Specjalizacji, którego dotyczyło zgłoszenie. Wniosek można złożyć na dowolną liczbę dziedzin.

Szczegółowe informacje dotyczące wymagań dla kandydatów na ekspertów oraz procedury naboru znajdują się w Zasadach naboru kandydatów na ekspertów branżowych w ramach Programu Dobry Pomysł.

Nabór kandydatów na ekspertów prowadzony jest w trybie ciągłym – wniosek wraz z wymaganymi dokumentami można składać od dnia publikacji ogłoszenia do odwołania. Dokumenty aplikacyjne prosimy przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z tytułem maila  „Nabór kandydatów na ekspertów”.

Załączniki do pobrania:
1.    Zasady naboru kandydatów na ekspertów branżowych w ramach Pilotażu Programu Dobry Pomysł.
2.    Wniosek o wpis do wykazu kandydatów na ekspertów branżowych(…)

exKongres E(x)plory Innowacje jest wydarzeniem łączącym świat biznesu ze światem nauki. Co roku skupia szerokie grono startupowców, inwestorów i wszystkich zainteresowanych tematem akceleracji. W tym roku gościem specjalnym wydarzenia będzie 20-letni innowator - Mateusz Mach, twórca pierwszego na świecie komunikatora dla osób głuchych - Five App. Wydarzenie odbędzie się w dniach 18-19 października w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.

Kongres E(x)plory Innowacje jest częścią Gdynia E(x)plory Week, finałowego wydarzenia Programu E(x)plory, które od 6 lat organizuje Fundacja Zaawansowanych Technologii. Tematem przewodnim tegorocznego Kongresu jest "Jak akcelerować innowacje? Doświadczenia polskie i nie tylko". Do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostali autorzy innowacji, startupowcy, studenci, doktoranci, naukowcy, ale również biznesmeni i inwestorzy, którzy postarają się odpowiedzieć na pytania: Czy Polska oferuje szerokie wsparcie? Czy też zmuszeni są go szukać poza granicami? Ilu z nich wyjeżdża, a ilu zdecydowało się zostać? Uczestnicy Kongresu porozmawiają o akceleracji w kontekście międzynarodowym. Wydarzenie skierowane jest do instytucji oraz osób prywatnych, dla których poziom współczesnej innowacyjności oraz oferowane metody wsparcia są ciekawym tematem dyskusji.

"Zaproszeni goście podzielą się z swoimi doświadczeniami akceleracyjnymi. Porównamy metody wspierania indywidualnych innowatorów i ich efekty." - mówi Zuzanna Ziajko, koordynatorka Kongresu. "Przedstawimy najciekawsze przykłady zakończonej sukcesem akceleracji. Spektakularne wdrożenia, innowacyjne projekty i stojących za nimi ludzi - twórczych i konsekwentnych innowatorów." - dodaje.

Gościem specjalnym VI Kongresu E(x)plory będzie Mateusz Mach, finalista rankingu Forbes 30 Under 30. Założyciel i CEO pierwszego na świecie komunikatora dla osób głuchych - Five App. Inwestor oraz COO projektu zdecentralizowanej platformy muzycznej OPUS opartej na kryptowalucie Ethereum oraz Blockchain.   

Kongres potrwa będzie dwa dni (18 i 19 października). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja.

Znak DOBRY POMYSL pion RGBStartuje pilotażowy program pod szyldem „Dobry pomysł”. Umowę w tej sprawie podpisała wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz i prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Program skierowany jest do osób, które są twórcami wynalazków o potencjale rynkowym lub mają ciekawe pomysły biznesowe na wykorzystanie nowatorskich rozwiązań i potrzebują wsparcia do wprawienia ich w ruch lub dalszego rozwoju. Grupa INVESTIN jest jednym z konsorcjantów, którzy zajmą się realizacją programu.

„Dobry pomysł” różni się od dotychczasowych instrumentów wsparcia tym, że skierowany jest do osób, które zajmują się działalnością racjonalizatorską i innowacyjną w czasie wolnym lub do tych, które nie mogą liczyć na wsparcie własnych organizacji w rozwijaniu oraz komercjalizowaniu wynalazków i projektów. Do programu mogą zgłosić się studenci, naukowcy, pracownicy firm oraz pozostali pasjonaci techniki i innowacji. 

- Nie chcemy dopuścić do zmarnowania dobrze rokujących, innowacyjnych pomysłów i projektów albo do sytuacji, w których ich głównymi beneficjantami zostają podmioty trzecie, a nie sami pomysłodawcy czy wynalazcy, ich rodziny i społeczności lokalne. Ten potencjał twórczy powinien zostać dostrzeżony i doceniony w kraju, a w dalszej kolejności pracować na rzecz samych twórców oraz dobra wspólnego – podkreśliła wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz. 

Inspiracją do opracowania i uruchomienia takiego programu był systematyczny napływ pism i e-maili wysyłanych do różnych instytucji przez wynalazców i innowatorów, próbujących zainteresować poszczególne resorty i władze regionalne swoimi nowatorskimi pomysłami i rozwiązaniami. Często nie wiedzieli oni w jaki sposób je rozwijać lub napotykali problemy kompetencyjne, instytucjonalne czy organizacyjne. Brakowało skoordynowanego programu wsparcia, który umożliwiałby udzielanie takim osobom pomocy w sposób systematyczny, kompetentny, szybki i dostosowany do ich indywidualnych potrzeb.

- Wiele takich osób w różnym wieku i z różnych środowisk zgłasza się po wsparcie. Twierdzą, że dysponują pomysłem czy rozwiązaniem, które może zrewolucjonizować energetykę, łączność czy medycynę, ale potrzebują nawigatora lub coacha, który pomoże rozwinąć im skrzydła i rozwinąć ich projekty. Poświęcenie im wszystkim należnej uwagi i szytego na miarę wsparcia eksperckiego było dotychczas sporym wyzwaniem dla administracji publicznej – dodała wiceszefowa resortu. 

- „Dobry pomysł” uzupełnia lukę w ekosystemie innowacji, który tworzymy w Polskim Funduszu Rozwoju. Dotychczas nie było takiego jednego miejsca, gdzie wynalazcy i innowatorzy mogli zgłosić do weryfikacji swoje pomysły. Dzisiaj tworzymy kompletny system obsługi innowatora – od pomysłu po ekspansję międzynarodową – możemy wesprzeć osoby fizyczne w ocenie i przekierowaniu na odpowiednie ścieżki rozwoju ich pomysłów, później umożliwiamy im pozyskanie finansowania m.in. dzięki funduszom venture capital. ” – powiedział Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.

Program „Dobry pomysł” został opracowany w Ministerstwie Rozwoju, a jego realizacją zajmie się Polski Fundusz Rozwoju we współpracy z konsorcjantami – Fundacją Zaawansowanych Technologii, Fundacją Centrum Innowacji FIRE oraz INVESTIN. Nabór wniosków zostanie uruchomiony 18 października br. Na realizację programu pilotażowego przewidziano budżet w wysokości 2 mln zł.

W ramach programu można uzyskać dostęp do wiedzy i usług pomocnych w weryfikacji  pomysłu pod kątem jego rynkowej i komercyjnej przydatności oraz wsparcie przy przygotowaniu projektu do zaprezentowania potencjalnym inwestorom w sposób atrakcyjny biznesowo lub w pozyskaniu dofinansowania w formie grantu.

Grafika wwi 19.0919 września 2017 r. w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie odbędzie się szkolenie pt.: "Wycena Własności Intelektualnej/Projektów B+R/Nowych Technologii". Szkolenie realizowane jest w ramach Akademii Komercjalizacji®, kompleksowego cyklu szkoleniowo-warsztatowego z obszaru komercjalizacji zaawansowanych technologii. Termin przyjmowania zgłoszeń mija 12 września br. Osoby, które zgłoszą się do 8 września obowiązuje cena promocyjna.

Szkolenie przeznaczone jest  dla osób odpowiadających za generowanie i/lub wdrażanie innowacji technologicznych: właścicieli, kadry kierowniczej, menedżerów, specjalistów CTT, pomysłodawców. Trenerem prowadzącym szkolenie będzie prof. nadzw. dr hab. Dariusz Trzmielak, Dyrektor Centrum Transferu Technologii Uniwersytetu Łódzkiego (od 10 lat), samodzielny pracownik naukowy w Zakładzie Badań Marketingowych UŁ,  Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Organizatorów i Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce (SOOIPP), Członek Rady Fundacji Centrum Innowacji-Akcelerator Technologii UŁ oraz Członek Rady Nadzorczej, firmy biotechnologicznej GeneaMed Sp. z o.o. Pan Dariusz posiada szerokie doświadczenie trenerskie (ponad 15-letnie) w prowadzeniu szkoleń dla różnorodnych odbiorców.

Szczegółowy program szkolenia oraz dodatkowe informacje dostępne są do pobrania w formacie pdf tutaj.

Zachęcamy do przesyłania wypełnionych formularzy zgłoszeniowych na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub do kontaktu telefonicznego pod numerem +48 606 245 499.

do newsaPolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłasza konkurs na dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 2.3.1: Proinnowacyjne usługi IOB dla MŚP. Grupa INVESTIN jako instytucja otoczenia biznesu (IOB) akredytowana przez Ministerstwo Rozwoju zaprasza przedsiębiorców do współpracy w ramach pozyskania niezbędnych środków oraz realizacji usług proinnowacyjnych.

Poddziałanie 2.3.1: Proinnowacyjne usługi IOB dla MŚP to szansa dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców na zdobycie nawet 500 000 PLN na usługi proinnowacyjne wspierające wdrożenie w organizacji innowacji produktowych i procesowych o charakterze technologicznym. Usługa musi być świadczona przez instytucje otoczenia biznesu posiadające akredytację Ministerstwa Rozwoju. Dodatkowo dofinansowaniu w ramach projektu podlegać mogą koszty realizacji inwestycji związanej z wdrożeniem innowacji technologicznej.

Termin, do którego można składać wnioski: 28.02.2018 r.

Wysokość dofinansowania:

  • w przypadku pomocy de minimis – 70% dofinansowania,
  • wartość kosztów kwalifikowalnych – 50 000-500 000 PLN.

Kto może składać wnioski? Mikro, mali i średni przedsiębiorcy.

Na co można otrzymać dofinansowanie?

  • analizy alternatywnych ścieżek rozwoju poprzez wdrażanie innowacji;
  • uszczegółowienie i ocena wybranej ścieżki rozwoju związanej z wdrażaniem innowacji; 
  • przygotowanie szczegółowego modelu finansowego dla opracowywanej lub wdrażanej innowacji; 
  • identyfikacja i mapowanie kluczowych procesów biznesowych związanych z wdrażaniem innowacji oraz ich modyfikacja i optymalizacja;
  • poszukiwanie i nawiązanie kontaktu z dostawcą technologii;
  • pomoc w opracowaniu dokumentacji funkcjonalnej lub technicznej niezbędnej do wdrożenia innowacji;
  • pomoc w procesie przygotowania lub przeprowadzenia negocjacji z dostawcą technologii;
  • doradztwo w procesie przygotowania umowy zakupu technologii pomiędzy dostawcą i odbiorcą technologii;
  • analizy ryzyka wdrożenia innowacji;
  • doradztwo i pomoc w opracowaniu i przeprowadzeniu pilotażowego wdrożenia innowacji; 
  • doradztwo, pomoc i szkolenia w pełnym wdrożeniu innowacji;
  • monitorowanie i ocena efektów wdrożenia innowacji;
  • analizy wpływu wdrożenia technologii na środowisko naturalne;
  • doradztwo w zarządzaniu własnością intelektualną, w tym w zakresie ochrony praw własności intelektualnej, badanie stanu techniki i czystości patentowej; 
  • opracowanie strategii marketingowej dla wyrobu lub usługi będącej przedmiotem wdrożenia innowacji; 
  • doradztwo w zakresie rozwoju zasobów ludzkich związanych z wdrażaniem innowacji;
  • pozostałe uzasadnione doradztwo niezbędne do wdrożenia innowacji technologicznej. 

W ramach Grupy INVESTIN wspieramy rozwój biznesowy przedsiębiorstw poprzez pozyskiwanie finansowania oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Specjalizujemy się w profesjonalnych analizach biznesowych, tworzeniu strategii, komercjalizacji i rozwoju innowacji, modeli biznesowych i wycen. Dysponujemy szeregiem narzędzi, które pozwalają efektywnie zarządzać innowacją oraz skutecznie ją wdrażać. 

Grupa INVESTIN dysponuje szerokim zespołem ekspertów oraz analityków działających w obszarze rozwoju strategii przedsiębiorstwa i pozyskiwania dotacji. Oferujemy kompleksową pomoc w przygotowaniu i opracowaniu niezbędnej dokumentacji warunkującej otrzymanie dotacji. Ponadto ze względu na wieloletnie, udokumentowane doświadczenie w ramach świadczenia usług doradczych dla przedsiębiorstw oferujemy późniejszą realizację projektu (jako oficjalny Wykonawca projektu).

Zapraszamy do kontaktu i współpracy!

Dział Rozwoju Biznesu

 tel.: +48 795 139 177

Michał Jankowski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zuzanna Kot, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Skorzystaj z doradztwa

Chcesz otrzymać profesjonalne wsparcie w ramach procesu komercjalizacji technologii?

Wyślij zapytanie

Zapisz się na szkolenie

Chcesz zdobyć nowe kompetencje w obszarze komercjalizacji technologii?

Zapisz się

Zgłoś projekt

Chcesz otrzymać wsparcie merytoryczne oraz kapitałowe?

Zgłoś projekt

Dołącz do nas

Szukasz nowych wyzwań zawodowych w obszarze zaawansowanych technologii?

Zobacz oferty pracy