Aktualności
Kolejny Kongres E(x)plory przed nami!
- Szczegóły
Kongres E(x)plory Innowacje jest wydarzeniem łączącym świat biznesu ze światem nauki. Co roku skupia szerokie grono startupowców, inwestorów i wszystkich zainteresowanych tematem akceleracji. W tym roku gościem specjalnym wydarzenia będzie 20-letni innowator - Mateusz Mach, twórca pierwszego na świecie komunikatora dla osób głuchych - Five App. Wydarzenie odbędzie się w dniach 18-19 października w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.
Kongres E(x)plory Innowacje jest częścią Gdynia E(x)plory Week, finałowego wydarzenia Programu E(x)plory, które od 6 lat organizuje Fundacja Zaawansowanych Technologii. Tematem przewodnim tegorocznego Kongresu jest "Jak akcelerować innowacje? Doświadczenia polskie i nie tylko". Do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostali autorzy innowacji, startupowcy, studenci, doktoranci, naukowcy, ale również biznesmeni i inwestorzy, którzy postarają się odpowiedzieć na pytania: Czy Polska oferuje szerokie wsparcie? Czy też zmuszeni są go szukać poza granicami? Ilu z nich wyjeżdża, a ilu zdecydowało się zostać? Uczestnicy Kongresu porozmawiają o akceleracji w kontekście międzynarodowym. Wydarzenie skierowane jest do instytucji oraz osób prywatnych, dla których poziom współczesnej innowacyjności oraz oferowane metody wsparcia są ciekawym tematem dyskusji.
"Zaproszeni goście podzielą się z swoimi doświadczeniami akceleracyjnymi. Porównamy metody wspierania indywidualnych innowatorów i ich efekty." - mówi Zuzanna Ziajko, koordynatorka Kongresu. "Przedstawimy najciekawsze przykłady zakończonej sukcesem akceleracji. Spektakularne wdrożenia, innowacyjne projekty i stojących za nimi ludzi - twórczych i konsekwentnych innowatorów." - dodaje.
Gościem specjalnym VI Kongresu E(x)plory będzie Mateusz Mach, finalista rankingu Forbes 30 Under 30. Założyciel i CEO pierwszego na świecie komunikatora dla osób głuchych - Five App. Inwestor oraz COO projektu zdecentralizowanej platformy muzycznej OPUS opartej na kryptowalucie Ethereum oraz Blockchain.
Kongres potrwa będzie dwa dni (18 i 19 października). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja.
Umowa na realizację pilotażu „Dobry pomysł” podpisana
- Szczegóły
Startuje pilotażowy program pod szyldem „Dobry pomysł”. Umowę w tej sprawie podpisała wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz i prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Program skierowany jest do osób, które są twórcami wynalazków o potencjale rynkowym lub mają ciekawe pomysły biznesowe na wykorzystanie nowatorskich rozwiązań i potrzebują wsparcia do wprawienia ich w ruch lub dalszego rozwoju. Grupa INVESTIN jest jednym z konsorcjantów, którzy zajmą się realizacją programu.
„Dobry pomysł” różni się od dotychczasowych instrumentów wsparcia tym, że skierowany jest do osób, które zajmują się działalnością racjonalizatorską i innowacyjną w czasie wolnym lub do tych, które nie mogą liczyć na wsparcie własnych organizacji w rozwijaniu oraz komercjalizowaniu wynalazków i projektów. Do programu mogą zgłosić się studenci, naukowcy, pracownicy firm oraz pozostali pasjonaci techniki i innowacji.
- Nie chcemy dopuścić do zmarnowania dobrze rokujących, innowacyjnych pomysłów i projektów albo do sytuacji, w których ich głównymi beneficjantami zostają podmioty trzecie, a nie sami pomysłodawcy czy wynalazcy, ich rodziny i społeczności lokalne. Ten potencjał twórczy powinien zostać dostrzeżony i doceniony w kraju, a w dalszej kolejności pracować na rzecz samych twórców oraz dobra wspólnego – podkreśliła wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
Inspiracją do opracowania i uruchomienia takiego programu był systematyczny napływ pism i e-maili wysyłanych do różnych instytucji przez wynalazców i innowatorów, próbujących zainteresować poszczególne resorty i władze regionalne swoimi nowatorskimi pomysłami i rozwiązaniami. Często nie wiedzieli oni w jaki sposób je rozwijać lub napotykali problemy kompetencyjne, instytucjonalne czy organizacyjne. Brakowało skoordynowanego programu wsparcia, który umożliwiałby udzielanie takim osobom pomocy w sposób systematyczny, kompetentny, szybki i dostosowany do ich indywidualnych potrzeb.
- Wiele takich osób w różnym wieku i z różnych środowisk zgłasza się po wsparcie. Twierdzą, że dysponują pomysłem czy rozwiązaniem, które może zrewolucjonizować energetykę, łączność czy medycynę, ale potrzebują nawigatora lub coacha, który pomoże rozwinąć im skrzydła i rozwinąć ich projekty. Poświęcenie im wszystkim należnej uwagi i szytego na miarę wsparcia eksperckiego było dotychczas sporym wyzwaniem dla administracji publicznej – dodała wiceszefowa resortu.
- „Dobry pomysł” uzupełnia lukę w ekosystemie innowacji, który tworzymy w Polskim Funduszu Rozwoju. Dotychczas nie było takiego jednego miejsca, gdzie wynalazcy i innowatorzy mogli zgłosić do weryfikacji swoje pomysły. Dzisiaj tworzymy kompletny system obsługi innowatora – od pomysłu po ekspansję międzynarodową – możemy wesprzeć osoby fizyczne w ocenie i przekierowaniu na odpowiednie ścieżki rozwoju ich pomysłów, później umożliwiamy im pozyskanie finansowania m.in. dzięki funduszom venture capital. ” – powiedział Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
Program „Dobry pomysł” został opracowany w Ministerstwie Rozwoju, a jego realizacją zajmie się Polski Fundusz Rozwoju we współpracy z konsorcjantami – Fundacją Zaawansowanych Technologii, Fundacją Centrum Innowacji FIRE oraz INVESTIN. Nabór wniosków zostanie uruchomiony 18 października br. Na realizację programu pilotażowego przewidziano budżet w wysokości 2 mln zł.
W ramach programu można uzyskać dostęp do wiedzy i usług pomocnych w weryfikacji pomysłu pod kątem jego rynkowej i komercyjnej przydatności oraz wsparcie przy przygotowaniu projektu do zaprezentowania potencjalnym inwestorom w sposób atrakcyjny biznesowo lub w pozyskaniu dofinansowania w formie grantu.
Szkolenie: Wycena Własności Intelektualnej / Projektów B+R / Nowych Technologii
- Szczegóły
19 września 2017 r. w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie odbędzie się szkolenie pt.: "Wycena Własności Intelektualnej/Projektów B+R/Nowych Technologii". Szkolenie realizowane jest w ramach Akademii Komercjalizacji®, kompleksowego cyklu szkoleniowo-warsztatowego z obszaru komercjalizacji zaawansowanych technologii. Termin przyjmowania zgłoszeń mija 12 września br. Osoby, które zgłoszą się do 8 września obowiązuje cena promocyjna.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób odpowiadających za generowanie i/lub wdrażanie innowacji technologicznych: właścicieli, kadry kierowniczej, menedżerów, specjalistów CTT, pomysłodawców. Trenerem prowadzącym szkolenie będzie prof. nadzw. dr hab. Dariusz Trzmielak, Dyrektor Centrum Transferu Technologii Uniwersytetu Łódzkiego (od 10 lat), samodzielny pracownik naukowy w Zakładzie Badań Marketingowych UŁ, Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Organizatorów i Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce (SOOIPP), Członek Rady Fundacji Centrum Innowacji-Akcelerator Technologii UŁ oraz Członek Rady Nadzorczej, firmy biotechnologicznej GeneaMed Sp. z o.o. Pan Dariusz posiada szerokie doświadczenie trenerskie (ponad 15-letnie) w prowadzeniu szkoleń dla różnorodnych odbiorców.
Szczegółowy program szkolenia oraz dodatkowe informacje dostępne są do pobrania w formacie pdf tutaj.
Zachęcamy do przesyłania wypełnionych formularzy zgłoszeniowych na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub do kontaktu telefonicznego pod numerem +48 606 245 499.
Zdobądź dofinansowanie do 500 000 PLN i wdrażaj innowacje z Grupą INVESTIN
- Szczegóły
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłasza konkurs na dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 2.3.1: Proinnowacyjne usługi IOB dla MŚP. Grupa INVESTIN jako instytucja otoczenia biznesu (IOB) akredytowana przez Ministerstwo Rozwoju zaprasza przedsiębiorców do współpracy w ramach pozyskania niezbędnych środków oraz realizacji usług proinnowacyjnych.
Poddziałanie 2.3.1: Proinnowacyjne usługi IOB dla MŚP to szansa dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców na zdobycie nawet 500 000 PLN na usługi proinnowacyjne wspierające wdrożenie w organizacji innowacji produktowych i procesowych o charakterze technologicznym. Usługa musi być świadczona przez instytucje otoczenia biznesu posiadające akredytację Ministerstwa Rozwoju. Dodatkowo dofinansowaniu w ramach projektu podlegać mogą koszty realizacji inwestycji związanej z wdrożeniem innowacji technologicznej.
Termin, do którego można składać wnioski: 28.02.2018 r.
Wysokość dofinansowania:
- w przypadku pomocy de minimis – 70% dofinansowania,
- wartość kosztów kwalifikowalnych – 50 000-500 000 PLN.
Kto może składać wnioski? Mikro, mali i średni przedsiębiorcy.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
- analizy alternatywnych ścieżek rozwoju poprzez wdrażanie innowacji;
- uszczegółowienie i ocena wybranej ścieżki rozwoju związanej z wdrażaniem innowacji;
- przygotowanie szczegółowego modelu finansowego dla opracowywanej lub wdrażanej innowacji;
- identyfikacja i mapowanie kluczowych procesów biznesowych związanych z wdrażaniem innowacji oraz ich modyfikacja i optymalizacja;
- poszukiwanie i nawiązanie kontaktu z dostawcą technologii;
- pomoc w opracowaniu dokumentacji funkcjonalnej lub technicznej niezbędnej do wdrożenia innowacji;
- pomoc w procesie przygotowania lub przeprowadzenia negocjacji z dostawcą technologii;
- doradztwo w procesie przygotowania umowy zakupu technologii pomiędzy dostawcą i odbiorcą technologii;
- analizy ryzyka wdrożenia innowacji;
- doradztwo i pomoc w opracowaniu i przeprowadzeniu pilotażowego wdrożenia innowacji;
- doradztwo, pomoc i szkolenia w pełnym wdrożeniu innowacji;
- monitorowanie i ocena efektów wdrożenia innowacji;
- analizy wpływu wdrożenia technologii na środowisko naturalne;
- doradztwo w zarządzaniu własnością intelektualną, w tym w zakresie ochrony praw własności intelektualnej, badanie stanu techniki i czystości patentowej;
- opracowanie strategii marketingowej dla wyrobu lub usługi będącej przedmiotem wdrożenia innowacji;
- doradztwo w zakresie rozwoju zasobów ludzkich związanych z wdrażaniem innowacji;
- pozostałe uzasadnione doradztwo niezbędne do wdrożenia innowacji technologicznej.
W ramach Grupy INVESTIN wspieramy rozwój biznesowy przedsiębiorstw poprzez pozyskiwanie finansowania oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Specjalizujemy się w profesjonalnych analizach biznesowych, tworzeniu strategii, komercjalizacji i rozwoju innowacji, modeli biznesowych i wycen. Dysponujemy szeregiem narzędzi, które pozwalają efektywnie zarządzać innowacją oraz skutecznie ją wdrażać.
Grupa INVESTIN dysponuje szerokim zespołem ekspertów oraz analityków działających w obszarze rozwoju strategii przedsiębiorstwa i pozyskiwania dotacji. Oferujemy kompleksową pomoc w przygotowaniu i opracowaniu niezbędnej dokumentacji warunkującej otrzymanie dotacji. Ponadto ze względu na wieloletnie, udokumentowane doświadczenie w ramach świadczenia usług doradczych dla przedsiębiorstw oferujemy późniejszą realizację projektu (jako oficjalny Wykonawca projektu).
Zapraszamy do kontaktu i współpracy!
Dział Rozwoju Biznesu
tel.: +48 795 139 177
Michał Jankowski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zuzanna Kot, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Grupa INVESTIN zorganizowała szkolenie w ramach BraveCamp - Szkoły Letniej Inkubatora Uniwersytetu Warszawskiego
- Szczegóły
W dniach 3-5 lipca odbyła się szkoła letnia dla 23 studentów i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego, chcących rozwijać swoje projekty na biznes. Wśród praktycznych zajęć, w których mieli okazję uczestniczyć studenci, były m.in. warsztaty z modelowania biznesowego, które zorganizowała i przeprowadziła Grupa INVESTIN.
Uczestnicy BraveCamp mieli okazję nie tylko zdobyć grant na realizację pomysłu naukowego ale przede wszystkim wziąć udział w 40 godzinach praktycznych zajęć dotyczących modelowania biznesowego, marketingu i sprzedaży, budżetowania oraz przywództwa i zarzadzania zespołem. Grupa INVESTIN miała przyjemność zorganizować warsztat dotyczący modelowania biznesowego, który poprowadził Hubert Dyba. Celem 8-godzinnego szkolenia było zapoznanie studentów ze sprawdzonymi metodami pracy nad własnym projektem: Business Model Canvas/Lean Startup/Customer Development oraz zainspirowanie uczestników do realizacji pomysłów biznesowych, społecznych, czy naukowych przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi. Zajęcia miały formę interaktywnych warsztatów wykorzystujących nowoczesne metody nauczania.
Zachęcamy do zapoznania się referencjami udzielonymi Grupie INVESTIN przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego.
Więcej informacji o BraveCamp: tutaj
Skorzystaj z doradztwa
Chcesz otrzymać profesjonalne wsparcie w ramach procesu komercjalizacji technologii?
Zapisz się na szkolenie
Chcesz zdobyć nowe kompetencje w obszarze komercjalizacji technologii?
Dołącz do nas
Szukasz nowych wyzwań zawodowych w obszarze zaawansowanych technologii?